Friday, February 21, 2014

La implantació del Cister al territori: la formació del patrimoni i la transformació del paisatge


L'any 2006 (amb data a la coberta de 2005) apareixia publicat el volum Actes del primer curs-simposi sobre el monaquisme cistercenc. El Cister: poder i espiritualitat (1150-1250), editat per l'Arxiu Bibliogràfic de Santes Creus, a Santes Creus. En aquest volum, que incloïa les ponències presentades en el simposi celebrat el juliol del 2005 a l'abadia de Santes Creus, vaig editar un treball sobre "La implantació del Cister al territori: la formació del patrimoni i la transformació del paisatge", ps. 35-68. Per un problema tècnic, cinc dels sis mapes que acompanyaven el text foren publicats d'una manera molt deficient. Per aquest motiu, crec que val la pena de "publicar-los" ara tal i com havien d'ésser. Els mapes són: 2. El domini original del monestir de Poblet. 3. El domini original de l'abadia de Santes Creus. 4. Abadies i granges cistercenques a Catalunya. 6. Aproximació a les vies de transhumància d'alguns monestirs cistercencs de Catalunya, Occitània i el nord-est d'Itàlia (segons Williams). 7. Cases urbanes de les abadies de Santes Creus i de Poblet. 8. Elements de l'economia dels monestirs de Santes Creus i de Poblet al segle XII. 1. Els monestirs cistercencs a Europa (segons Donkin). 5. La granja cistercenca anglesa de Roystone (segons R. Hodges).

1 Comments:

At December 22, 2022 at 2:05 AM, Blogger anabel said...

Bon dia, disculpi'm que em posi en contacte a través d'aquest post. Cerco de fa temps informació sobre els veguers de Montblanc i no he pogut trobar gaire bé gran cosa.
Em falta tot just el que més m'interessa, el veguer de Montblanc que va coincidir amb el primer Compte de Prades, Ramon Berenguer, fill infant del rei Jaume II. És sobre l'any 1320/1324 que estic cercant l'informació, he reunit força sobre aquest temps, l'ordre cistercenca del Monestir de Poblet, el bosc de Poblet i tots els conflictes del territori que van haver-hi durant aquells anys previs a la pesta. Només que no trobo el nom del veguer de Montblanc ni del Batlle general de Prades.

Potser vostè em podria ajudar amb aquesta informació?
Moltes gràcies, si vol li passo el meu mail o bé em pot contestar aqui
Una salutació cordial

LLuïsa Pinyol

 

Post a Comment

<< Home